22 March, 2015

7 WAYS HOW TO BE MORE HAPPY


Keby existoval nejaký univerzálny manuál šťastia, ktorý by naozaj fungoval, tak by asi nevznikali stále nové a nové články s touto témou. Pravda je taká, že o šťastí by sme mohli veľmi dlho polemizovať, pretože pre každého to znamená niečo iné. Pre niekoho je šťastím mať láskyplnú rodinu, na ktorú sa môže napriek všetkému vždy spoľahnúť a pre iného je to zase nekompromisná kariérna cesta. Nájsť vlastné šťastie je ťažké, a preto treba začať maličkými krokmi - teda robte to, čo Vás baví, čo milujete a to v čom dokážete nájsť samého seba.

Ja som napísala zoznam 7 spôsobov, ktoré robia môj život šťastnejším, a tým aj naplnenejším a mám pocit, že tak trošku platia na každého. Tak poďme na to!


1. ŽI  PRÍTOMNOSŤOU
Netreba si lámať hlavu nad minulosťou, pretože to čo bolo, bolo a my už nemáme žiadnu zázračnú silu alebo moc, ktorou by sme to mohli zmeniť. Preto ju treba, čo najrýchlejšie akceptovať, vyrovnať sa s ňou, aby sme sa mohli pohnúť ďalej. Ale taktiež to netreba preháňať s pozeraním len do budúcna. Je dôležité, aby ste žili tu a teraz, pretože to je niečo, čo sa práve deje. Niečo, čo je aktuálne. Všetky tie chvíle, momenty, emócie a city, ktoré sú s Vami späté práve teraz. Pretože ich už nikdy viac nezažijete tak ako ich zažívate teraz. Preto si ich treba naplno užiť!

2. NEĽUTUJ SA
Toto je tá najhoršia vec, ktorá sa môže stať, pretože sa tým zaseknete. Zaseknete sa vo svojom živote a neviete sa pohnúť ďalej. Vlastná chyba sa priznáva ťažko, ale treba sa to naučiť. Je potrebné, aby ste si to priznali, prijali, poučili sa a pohli sa ďalej. Pretože inak zostane na mieste, z ktorého sa každý dňom budete dostávať ťažšie.



3. BUĎ VĎAČNÁ
Tento bod možno mnoho z Vás prekvapí, ale je naozaj dôležitý. Odkedy som si začala naplno uvedomovať, čo všetko mám, akí ľudia sú okolo mňa, aké mám možnosti či už na štúdium, alebo cestovanie,... Všetky tieto "veci" v mojom živote sú bodmi, za ktoré som neskutočne vďačná. Taký menší tip: každý večer si môžete napísať zoznam piatich vecí, za ktoré ste v ten deň vďační resp. ktoré Vám urobili radosť.

4. ZACHOVAJ SPOMIENKY
Alebo inak povedané, začnite si písať denník. Je to možnosť, vďaka ktorej sa Vám vytvorí úplne nový priestor na vnímanie Vašich pocitov, problémov či diliem, ktorými momentálne prechádzate. Tým, že ukladáte svoje myšlienky na papier, poskytujete možnosť sebe samému nájsť odpovede na otázky, na ktoré ste si predtým nevedeli dať rady. Je to ako keby ste mali mĺkveho kamaráta, ktorý vie o Vás všetko. Či to dobré, alebo zlé. Plus, práve do denníka si môžete zapisovať predchádzajúci zoznam vďačnosti.

5. HÝB SA
Keďže ja pohyb celkovo milujem, a tieto body sú vytvorené mnou, tak to odporúčam každému! A prečo? Keď sa hýbete, či už tancujete, beháte alebo robíte nejaký domáci workout, tak každým pohybom sa Vám krv rozprúdi rýchlejšie a to naštartuje aj celý organizmus. A určite nemusím hovoriť o tom super pocite, keď skončíte a viete, že ste pre svoje telo urobili niečo super a čo sa časom odzrkadlí aj na Vašej postave!


6. ZMEŇ SVOJ JEDÁLNIČEK
Odporúčam pridať viac zdravších foriem jedál. Množstvo potravín, ktoré dnes konzujeme sa dajú nahradiť zdravšou formou. Teraz nehovorím, že máte prestať jesť, to čo Vám chutí, haha! Len sa na Váš tanier pokúste pridať viac zeleniny a ovocia. 

7. USMIEVAJ SA
Presne tak, čím viac tým lepšie! Tak 3 - 2 - 1...už!



A čo Vy? Uvedomujete si, ktoré veci, činnosti či okamihy Vás robia šťastnými?


Prajem Vám všetkým krásnu nedeľu a ešte krajší začiatok ďalšieho týždňa. :)
Peťuš

PS: Ďakujem za každý jeden komentár, ktorých je na blogu už aktuálne 100! Ďakujem ešte raz a teším sa na ďalšie. :)

5 comments:

  1. Buď vďačná - to je asi jeden z najlepších spôsobov :) ak nie je človek vďačný za to, čo má, nevie si potom vážiť nič. V poslednej dobe si uvedomujem koľko toho mám a ten pocit je na nezaplatenie.
    Denník je super vec. Odkedy ho mám, viem, že vždy mám komu povedať o tom, čo prebieha v mojom vnútri. Už si začala písať do toho svojho? :D
    Inak súhlasím so všetkými bodmi :)
    Mňa robí šťastnou slniečko - cez zimu mi veľmi chýbalo :/.
    Tie modré kvietky na titulnom obrázku a pivonky sú najkrajšie :3

    ReplyDelete
  2. To je krásné! :) vážně to vypadá úžasně. Jinak deníček si chci pořídit v německu =D

    ReplyDelete
  3. Ano, se všemi body souhlasím! Myslím, že hlavně vděčnost je ke štěstí hodně důležitá, protože dokavať si neuvědomíme, co všechno máme a nebudeme se radovat i z maličkostí, nemůžeme být šťastní .:)

    ReplyDelete
  4. Naprosto dokonalý článek! Myslím, že hodně lidí se zamyslí nad tím, co všechno je dělá negativisty. Fakt skvělý článek:)

    ReplyDelete



blogger template by lovebird