30 October, 2014

TRICK OR TREAT



Ahojte slniečka alebo radšej mesiačiky?!
Zajtra tu je veľký deň, na ktorý sa naozaj teším! Bude plný tekvíc, strašidiel a temných príbehov. Aj Vy máte tento deň radi? Aspoň raz do roka sa môžete prezliecť za niečo temné a magické, a nikto na Vás nebude pozerať ako na blázna. Už máte vymyslené čo si oblečiete alebo naopak tento sviatok ani neslávite?



HALLOWEEN   je veľmi starý sviatok, ktorý má pôvod u Keltov. 

Kelti tvrdili, že na prelome obdobia hojnosti a obdobia hladu -zimný slnovrat-, sa uvoľňuje energia, pri ktorej dochádza k častejším úmrtiam. Pre nich teda nastávala ťažšia doba, počas ktorej vykonávali niekoľko rituálov. Veľmi typickým bolo vyrábanie svietnikov z dyní, ktorými potom počas noci svietili mŕtvym dušiam, aby našli pokoj. Taktiež nosili masky mŕtvych, a tým dávali smrti najavo, že sa jej neboja
 

A čo ostatné tradície?

Jablká máčané v sladenom sirupe boli typické pre obdobie jesene a ľudia ich nosili ako súčasť pohostenia. 
Nosenie kostýmov sa začalo šíriť zo Švédska, skadiaľ sa rozšírilo aj nosenie masiek.
Tradícia lampášov a sviečok je úzko spätá s kresťanstvom, ale taktiež sa im pripisuje symbol navigácie pre mŕtve duše.


V stručnosti som sa Vám snažila priblížiť čo zač je ten Halloweensky sviatok. A taktiež, aby ste vedeli aký je jeho pôvod, že to nie je nič satanistické alebo tak, ako si mnohí ľudia myslia. A keďže sme teraz múdrejší tak Vám odporúčam pozrieť krásne rozprávky od Tima Burtona THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS alebo CORPSE BRIDE, ktoré vôbec nie sú strašidelné. :)


A teraz už len kus viac inšpirácie! :)


Budem rada, keď mi napíšete či aj Vy máte radi Halloween rovnako ako ja a aj ako ho oslavujete. :) Určite mi prezraďte aj Váš tohtoročný kostým! 

Peťuš

6 comments:

  1. Halloween zbožňujem, ale viac menej ho ani nemám ako slaviť. Väčšinou si pozriem nejaké strašidelné rozprávky, (ďakujem za odporučanie), namaľujem sa na strašidelno a v tom behám po dome :D:D zajtra chcem vyskúšať sugar skull, tak snáď výjde O:)
    ..super prispevok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skvelé by bolo, keby si ešte tak strašidelne namaľovaná strašila mladších súrodencov alebo rodičov, haha! :D

      Delete
  2. Halloween nejako extra neslávim - je to pre mňa deň ako každý iný. Maximálne si vyrežiem dyňu a tým to končí, haha. Ale veľmi ma vždy upútajú všemožné masky, ktoré ľudia nosia, pretože až žasnem, čo ľudia dokážu vymyslieť a je to skvelé a veľmi nápadité:).
    Mimochodom, KONEČNE nový príspevok! Už som sa bála, že nič nepridáš, bola som už zúfalá, takže si nečítaj ten mail, ktorý som ti poslala:D. Wiiiiiiiii, dočkala som sa, si späť!♥:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tých halloweenskych masiek je skutočne veľa a najviac sa teším, že čo si zase vymysleli celebritky. :D
      Ja som ho čítala už predtým a určite Ti naň aj odpíšem, pretože ma veľmi potešil! Ďakujem ďakujeeeem! :)

      Delete
  3. Super príspevok! Konečne som sa dozvedela význam Halloweenu,lebo naša triedna (učí náboženstvo) nám nechcela dovoliť Halloween party,lebo že sa tým vysmievame mŕtvym.... -_- takže teraz som poučená a na budúci rok sa to pokúsim napraviť :D Ďakujem ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem. :) Určite to skús, pretože sa pritom so spolužiakmi určite vybláznite a môžete vymyslieť aj nejaké súťaže ako napr. najkrajšia tekvica či najstrašidelnejší kostým. ;)

      Delete



blogger template by lovebird